ח"כ אדלשטיין בעד עצירת הדיונים: "זה מראה רצינות"

אסתי פלד 2 Comment on ח"כ אדלשטיין בעד עצירת הדיונים: "זה מראה רצינות"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין ליעקב ריבלין ואבי בלום ב"פילפוליטיקה": "ראיתי כמה הצעות ויש הצעות שבהחלט מהוות בסיס להידברות. אם רוצים אפשר לעשות את זה. הפסקת הדיונים בהחלט מראות מבחינתי רצינות ונכונות בצד שלנו" | הריאיון המלא

צילום: פלאש 90
18:27
30.04.24
איתי גדסי No Comments on איזנקוט מאשים: "חברי קבינט מפעילים סחיטה באיומים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת חוץ וביטחון התראיין ליעקב ריבלין ואבי בלום ב"פילפוליטיקה", והתייחס למצב בארץ בעקבות הרפורמה במערכת המשפט, וגם סיפק אמירה מעניינת בעניין המלחמה באוקראינה.

"ההפגנות לגיטימיות כל עוד המפגינים לא עוברים על החוק. ישבנו היום בוועדת חו"ב וביטלנו סעיפים בחוק ההתנתקות, אנחנו הפגנו ואני גרתי בגדיד בגוש קטיף והייתי מהמורדים בליכוד התנגדנו בכל הכוח אבל ניסינו להרגיע וב-90% מהמקרים גם הצלחנו" פתח אדלשטיין.  "היו אירועים של צעירים שעשו מעשים בגוש קטיף, אבל לא היו מקרים של אלפים שחוסמים את איילון, שיבושים בנתב"ג וקריאה לסרבנות".

"המילואימניקים כולל הטייסים הם אנשים טובים. אבל אלו שאיימו בסרבנות הם טועים טעות חמורה. אני יכול לכעוס ולא להסכים אבל תפקידנו כנבחרי ציבור זה להרגיע. פניהם של לוין ורוטמן להידברות והכדור עבר לידי אנשי המחאה. אני גאה וממשיך לקרוא להידברות, לדעתי זה מה שיוביל שהחוק יקוים לאורך זמן. בסוף הממשלה תוחלף, ואז החוקים יבוטלו. שלא נדבר על הקרע בעם. דיברתי בעבר עם ראשי מערכת המשפט, הם אמרו לי שאין צורך בשינויים, ואין להם רצון לדבר עם פוליטיקאים" הוסיף אדלשטיין.

"זה בדיוק הזמן לצד השני לבוא למשא ומתן. יש לצערי רוח בקרב האופוזיציה כמו שכותבים לי מפגינים ש'לא נפסיק עד שהממשלה תיפול. בהידברות נשאיר רק את הגרעין הקשה שינופפו רק בדגלים השחורים. לא רוצה לשים את ידי או להעמיד את עצמי באחורי הצעה כלשהי. ראיתי כמה הצעות ויש הצעות שבהחלט מהוות בסיס להידברות. אם רוצים אפשר לעשות את זה. הפסקת הדיונים בהחלט מראות מבחינתי רצינות ונכונות בצד שלנו. לא צריך אולטימטום של 120 שעות, וגם לא עצירה מוחלטת. אבל בהחלט עצירה של כמה ימים, זה הגיוני, עד כה זו התנהגות של ילדים" אמר.

"אני לא יכול להיות דובר מטעם נתניהו. להערכתי נתניהו שמבין את הקשיים הביטחוניים והכלכליים, כמוני שהדברים מונחים לפנינו. לכן, אני מעריך שהוא בעד פשרה. הרפורמה עצמה לא נוגעת בהיבט הכלכלי. אבל כן, כלכלה היא 95% פסיכולוגיה, אם אלון מאסק מצייץ משהו הוא יכול להפסיד מיליונים. אבל האנשים שמאיימים להוציא את הכסף, אלו דיבורים מיותרים ובעייתיים. אבל אני שומע אנשי הייטק טובים, רוצים להישאר ובעלי המניות דורשים מהם להוציא את הכסף".

"יש סיקור בינלאומי למחאות, אנחנו בעולם אחר. אני מקווה, ואני מכיר ונפגש עם אנשים, שאין קרע עם הממשל בוואשיגטון. אם ניתפס כממשלה בלי דמוקרטיה וללא מערכת משפט – זה לא נשמע טוב. צריך לעשות שינויים אבל בשום שכל".

על המלחמה באוקראינה אמר: "זה לא סוד שדעתי גם בנושא של המלחמה באוקראינה קצת סוטה מהעמדה המקובלת בממשלה, גם בעמדה האסטרטגית. ארה"ב ומדינות אירופה כבר מדברות על הבאת מטוסי קרב לאוקראינה. בכל הדיונים אני מציע להדק את המעורבות הישראלית, גם לבצר את מעמדינו בוושיגטון, וגם לפעול מול איראן".

האזינו לריאיון:



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ההפגנות לחלוטין לא לגיטימיות, המפגינים הם המון מוסת, שאינו יודע כלל על מה מדובר באמת. ואין צריך לומר שהשקרנים הגדולים, חסרי האחריות, האנשים שצריכים לשלול בחוק את יכולתם לשמש כשליחי ציבור (חכי"ם שרים וכדומה) – כמו יאיר לפיד, שבעצמו יודע שאין מאחורי כל טענותיו כלום (בכל השנים האחרונות, בממשלה הקודמת, בזאת שלפניה, וכמובן היום – אינו אומר שום דבר ממ שי, אלא דמגוגיה עלובה ומוגזמת), ואע"פ הוא מבעיר את כל המדינה, וגורם נזקים לאין סוף!

  2. 1

    האימרא שלא יזיק לעצור את החקיקה לכמה ימים היא פתיחה לאנרכיה מתמדת היות שאסור להכינע לתכתיבים של אנרכיסטים יש מגננון קיימת להידברות בוועדות וגם קריאה מפורשת משך חודשיים בואו נדבר גם שבוע שעבר לא היו דיונים כלל. רוטמן אמר בואו ננצל את הזמן להידברות אבל כצפוי הכל אפס. ראשי האפוזיציה מחפשים הפיכה שלטונית ואתם מדברים לא עם ההמון המוסת ולכן אין אם מי לדבר שאין פרטנר להידברות מר אדלשטיין לא צריך לקעקע תחת יריב לוין הוא מכיר כנראה יותר ממך את הישראלים